Náš tým
Poznejte naše skvělé učitele
Vedení školy
Ředitelka školy
Svatava Kovářová
Pochází z učitelské rodiny. Už od začátku cítila, že se jí daří děti motivovat, pomáhat jim a mít výsledky. Vystudovala pedagogickou fakultu v Brně, i když dnes říká, že jí studium příliš neinspirovalo. V roce 1994 se stala ředitelkou vesnické státní školy a později větší školy s 470 žáky. Práce s dětmi pro ni vždy byla posláním, a protože je zastánkyní toho, že škola by měla být VŽDY o dětech, založila v roce 2009 školu BASIC, která ke vzdělávání přistupuje tak trochu jinak. Ve volném čase chodí ráda do přírody, vzdělává se, sportuje a věnuje se svým vnukům.
Vedoucí studijního centra
Michaela Sloupová
Vždy mi dávalo smysl pomáhat lidem při jejich vzdělávání se. Ne proto, že by každý nutně musel být nejchytřejší, ale hlavně proto, aby každý měl v životě možnost se naučit cokoliv, co bude potřebovat. Jelikož školou to nekončí. Člověk se učí celý život. Všimla jsem si, že člověk zažívá při studiu spoustu selhání a časem se to může proměnit v odpor k veškerému učení se. A to je škoda. Přirozená touha vědět víc, umět víc a být kompetentnější je důležitá pro šťastný život. A proto jsem si zvolila Basic, jelikož pomáháme dětem s bariérami, které je ve studiu neminou. Díky tomu nemusíme odsoudit žádného žáka k tomu, aby si myslel, že je hloupý, a že v životě kvůli tomu nic nedokáže. Právě naopak. Podáváme vždy pomocnou ruku a rehabilituje jeho schopnost učit se. Ráda bych dopřála každému dítěti pocit, že se v životě může naučit vše, co si zvolí a díky tomu si svůj osud řídit sám.
Zástupce ředitelky základní školy
Ondřej Pražák
Ke své seberealizaci potřebuji živou sociální interakci a práci, kde je třeba přemýšlet a vzdělávat se. Po mých prvních učitelských zkušenostech z vysoké školy jsem si uvědomil, že škola tyto mé požadavky splňuje. Považuji za důležité učit děti poznávat svět nejen faktograficky, nýbrž zejména v rámci kontextu událostí, mezipředmětových vztahů a vlastního logického úsudku. Škola Basic mi pro tohle snažení nabídla ideální prostředí.
Zástupce ředitelky základní školy
Lukáš Miščík
Moje rozhodnutí stát se učitelem vyplynulo z touhy skloubit nadšení pro sport a snahu pozitivně ovlivnit budoucí generace. Ve škole BASIC vidím velký potenciál pro přípravu dětí do dalšího života, což byl hlavní důvod mého rozhodnutí být součástí kolektivu školy. Myslím si, že základní pohybová výbava dětí jim umí pomoct i v procesu vzdělávání, a proto ji považuji za neoddělitelnou součást vzdělávacího procesu. Věřím, že moje snaha pracovat s žáky a posouvat je dál jak po fyzické, tak po osobnostní a životní stránce přinese ovoce v co nejkratší době ke spokojenosti všech.
Zástupkyně ředitelky pro předškolní vzdělávání
Eva Balandová
Práce v Basicu je pro mne velkým přínosem díky naší metodě a rodinné atmosféře. Je radost
vidět naše děti i rodiče spokojené a šťastné. Od mládí jsem si přála být učitelkou a věděla, že
jednou chci pracovat s dětmi. Na dětech obdivuji jejich touhu po poznání, energii, zvídavost
pokroky, které každým dnem dělají. Svůj volný čas ráda trávím se svou rodinou, sportem
a zábavou.
Učitelé základní školy
Eliška Říhová
třídní učitelka 1. třídy
To, že chci učit děti jsem se rozhodla už ve svých 13 letech, kdy jsem začala trénovat děti. Na dětech se mi líbí, jak jsou čisté, upřímné a bezprostřední. Miluju jejich výjimečnost a jsem ráda, že v Basicu se na to bere ohled, na jejich výjimečnost, talent a osobnost. Jsem pro děti takovým učitelem, kterého jsem já v jejich věku potřebovala.
Tatiana Struhárová
třídní učitelka 2. třídy
Již na základní škole jsem se rozhodla, že chci učit. Vnímala jsem rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů a to, jaký vliv to mělo na vztah dětí k danému předmětu i vzdělávání. A i když moje životní cesta nějakou dobu vedla jiným směrem, nakonec jsem se vrátila ke svému původnímu záměru a začala pracovat ve Studijním centru, kde jsem se naučila funkční metodu, jak učit. Mým hlavním účelem je kromě pomoci studentům s konkrétním problémem ve studiu také způsobit, že si najdou svůj vlastní důvod, proč studovat a jak jim to v životě pomůže. Mou hlavní odměnou je okamžik, když se (nejenom) v dětských očích změní nepochopení na porozumění.
Lucie Špičková
třídní učitelka 3.třídy
Mám ráda sport, umění, hudbu, zvířata a taky úsměvy.
Už na základní škole jsem měla sen o svém budoucím povolání. Být paní učitelkou. Snila jsem o tom,
že budu lidem pomáhat a přispívat jim k hezčímu životu. Jak šel čas, pořád mi okolí připomínalo,
které povolání sedí k mojí osobě nejvíce, a tak jsem hledala, až jsem našla. Na Basic jsem narazila
úplnou náhodou a velice mě oslovil přístup, a to, jak Basic funguje. Není nic naplňujícího než pomoci
někomu k lepšímu životu.
Takže si teď vlastně plním svůj sen, a současně pomáhám plnit sny dětem, které k nám zavítají.
Sarah Jane Bilerová
třídní učitelka 4. třídy
Již od dětství jsem pomáhala svým spolužákům a rozhodla jsem se, že si z koníčku udělám práci, která mě baví a naplňuje každý den. Chci být pro děti motivací v rámci výuky i volného času a rozvíjet jejich talent. Proto jsem zvolila BASIC, protože klade velký důraz na samostatnost a rozvoj jedinců.
Matěj Bradáč
třídní učitel 5. třídy
Každý máme svůj úděl. Já jsem si svůj vybral tím, že se pokusím zlepšit svět skrze generaci, která tu bude po mně, a tedy zde nechá kus mě samého. Tento cíl jsem si vytyčil již brzy. Díky své škole a praxi mezi dětmi jsem zjistil, že podmínky nejsou takové, jaké bych chtěl pro svoji práci. Proto jsem si vybral Basic. Viděl jsem potenciál, možnosti a hlavně lásku k dětem, kterou jim sám chci dát.
Lukáš Miščík
třídní učitel 9. třídy
Moje rozhodnutí stát se učitelem vyplynulo z touhy skloubit nadšení pro sport a snahu pozitivně ovlivnit budoucí generace. Ve škole BASIC vidím velký potenciál pro přípravu dětí do dalšího života, což byl hlavní důvod mého rozhodnutí být součástí kolektivu školy. Myslím si, že základní pohybová výbava dětí jim umí pomoct i v procesu vzdělávání, a proto ji považuji za neoddělitelnou součást vzdělávacího procesu. Věřím, že moje snaha pracovat s žáky a posouvat je dál jak po fyzické, tak po osobnostní a životní stránce přinese ovoce v co nejkratší době ke spokojenosti všech.
Katarína Vaňová
třídní učitelka 6. třídy
Od malička jsem snila o tom, že se stanu učitelkou. Péče o děti mě provází celým životem, a to mě nakonec vedlo k rozhodnutí vystudovat Vysokou školu pedagogickou v oboru učitelství
pro 1. stupeň ZŠ. Práci s dětmi jsem si vybrala, protože mi přináší do života spoustu energie a radosti. Naplňuje mě děti vést a současně pozorovat, jak rostou, rozvíjí se a objevují svět.
Ve volném čase se věnují mé rodině. Ráda se přecházím v přírodě a mojí vášní je tanec a hudba.
Xenie Gremlicová
třídní učitelka 7. třídy
Jsem učitelkou českého jazyka a předmětu člověk a společnost. Baví mě objevovat
nové způsoby, jak děti nadchnout pro vzdělávání. S radostí je provázím cestou
poznávání a rozvíjení jejich dovedností a snažím se klást důraz nejen na vědomosti,
ale i radost z učení.
Pavla Kulichová
třídní učitelka 8. třídy
Práci pedagoga jsem si vybrala především s jasnou představou o tom, jakým způsobem se chci podílet na budoucnosti světa kolem nás. Ve svém běžném čerpám pozitivní energii pro svou práci z maličkostí. Ráda pracuji s dětmi, neboť jsou upřímné, bezprostřední a vidí svět po svém. Práce s dětmi je pro mě zajímavá už jen tím, že každý den i hodina je zcela jiná. V BASICu učím už několik let a je úžasné sledovat, jak jsou děti rok od roku jiné. Nejkrásnější jsou chvíle, kdy cítím, že jsme s dětmi na stejné vlně. Není to pokaždé snadné, ale možná právě proto mě tato práce tolik baví. Vyhovují mi také menší počty dětí ve třídách, jelikož zde můžu uplatnit své vize a mám prostor pro individuální přístup.
Renata Čížková
asistentka pedagoga
Svoji práci beru jako poslání. To, co jsem se během svého života naučila, cítím předávat dál. K učitelské roli jsem měla vždy velmi blízko, včetně domácí individuální výuky své dcery.
Vystihuje mne filosofie, že všichni jsme si navzájem žáky i učiteli zároveň.
Michaela Sloupová
asistentka pedagoga
Vždy mi dávalo smysl pomáhat lidem při jejich vzdělávání se. Ne proto, že by každý nutně musel být nejchytřejší, ale hlavně proto, aby každý měl v životě možnost se naučit cokoliv, co bude potřebovat. Jelikož školou to nekončí. Člověk se učí celý život. Všimla jsem si, že člověk zažívá při studiu spoustu selhání a časem se to může proměnit v odpor k veškerému učení se. A to je škoda. Přirozená touha vědět víc, umět víc a být kompetentnější je důležitá pro šťastný život. A proto jsem si zvolila Basic, jelikož pomáháme dětem s bariérami, které je ve studiu neminou. Díky tomu nemusíme odsoudit žádného žáka k tomu, aby si myslel, že je hloupý, a že v životě kvůli tomu nic nedokáže. Právě naopak. Podáváme vždy pomocnou ruku a rehabilituje jeho schopnost učit se. Ráda bych dopřála každému dítěti pocit, že se v životě může naučit vše, co si zvolí a díky tomu si svůj osud řídit sám.
Tereza Strnadlová
učitelka TV, vychovatelka
Od malička mě rodiče vedli k pohybu a cestování, vyzkoušela jsem si různé sporty i na vrcholové úrovni. Reprezentovala jsem školy snad ve všech sportovních soutěžích, nebavilo mě sedět v lavici. V tělocvikyujsem si brala rozcvičky a někdy jsem připravovala hodiny pro své spolužáky. Po střední škole jsem se rozhodla studovat tělesnou výchovu a sport, kde jsem se konečně cítila být na svém místě. Při mé práci se snažím ocenit snahu a osobní rozvoj jednotlivců. Je důležité motivovat děti, aby je tělocvik hlavně bavil. A stejný přístup mám i v družině.
Jitka Wagnerová
speciální pedagog, logoped
Moje dosavadní profesní zkušenosti: učitelka na různých stupních a typech škol, školní speciální pedagožka, školní logopedka, pracovnice v sociálních službách v pozici osobní asistentky pro osoby se zdravotním postižením a seniory a speciální pedagožka v týmu centra duševního zdraví pro děti a adolescenty. V osobním životě jsem máma 2 dětí a babička 6 vnoučat. Mám ráda cestování, kulturu, lyžování, bruslení a turistiku v horách. V ZŠ a MŠ Basic Praha pracuji od června 2021. Logopedická práce s dětmi je velmi pozitivní. Téměř vždy má výsledky, někdy v poměrně krátkém čase. „ Pochopení věcí je světlem paměti.“ J.A.Komenský
Učitelé mateřské školy
Eva Balandová
zástupkyně ředitelky pro předškolní vzdělávání
Práce v Basicu je pro mne velkým přínosem díky naší metodě a rodinné atmosféře. Je radost
vidět naše děti i rodiče spokojené a šťastné. Od mládí jsem si přála být učitelkou a věděla, že
jednou chci pracovat s dětmi. Na dětech obdivuji jejich touhu po poznání, energii, zvídavost
pokroky, které každým dnem dělají. Svůj volný čas ráda trávím se svou rodinou, sportem
a zábavou.
Aneta Sojková
učitelka MŠ
Když jsem byla malá holčička, přála jsem si být princeznou nebo baletkou. Když jsem povyrostla, snila jsem o tom, být paní učitelkou. A nyní žiji svůj sen. Práce s dětmi mě naplňuje a dělá šťastnou. Díky Basicu se mohu realizovat a s láskou rozvíjet dětskou mysl.
Iveta Horníčková
učitelka MŠ
Myslím si, že spokojené dětství dá pevný základ do celého života. Každé dítě je talentované, každé v sobě nese svůj úspěch.. třeba i malý. Na dospělých je, aby mu pomohli jeho talent najít. Předškolní vzdělávání má usnadňovat dítěti jeho další vzdělání i životní cestu. Mým cílem proto je, aby se děti cítily spokojeně, šťastně a bezpečně. Svoji práci mám opravdu ráda a těší mě být součásti školky s rodinnou atmosférou.
Dana Forejtová
chůva MŠ
Vyzkoušela jsem různé pracovní pozice, ale práce s dětmi mě nejvíce naplňuje a velice baví. Je úžasné pozorovat děti, jak objevují svět a jak se rozvíjí. Jsem ráda, že jsem se vydala touto cestou a šla za svým cílem pracovat ve školce s těmi nejmenšími.
Alexandra Dan
cizojazyčný pedagog
Už od mala jsem uměla předávat své znalosti mladším sourozencům tak, aby tomu rozuměli.
Díky tomu jsem pochopila, že chci studovat střední pedagogickou školu. Jednoho dne jsem se
přestěhovala s dcerou z Bulharska do České republiky a ani nedoufala v to, že bych někdy
mohla pracovat jako pedagog. Moje dcera měla jako cizinka hodně překážek ve studiu, a proto jsme kontaktovaly školu Basic, konkrétně Studijní centrum. Po určité době jsem u mé
dcery viděla zlepšení a větší chuť se vzdělávat, proto jsem se rozhodla ji zapsat i do základní
školy Basic. Během této doby jsem vystudovala kurz dvojjazyčného asistenta pedagoga a potvrdila si, že bych mohla pomáhat dětem pocházejícím z jiných zemí. V Basicu už pracuji 7
let a vím, že tady je pro mě to správné místo.
Lektoři studijního centra
Tatiana Struhárová
lektorka
Již na základní škole jsem se rozhodla, že chci učit. Vnímala jsem rozdíly v přístupu jednotlivých učitelů a to, jaký vliv to mělo na vztah dětí k danému předmětu i vzdělávání. A i když moje životní cesta nějakou dobu vedla jiným směrem, nakonec jsem se vrátila ke svému původnímu záměru a začala pracovat ve Studijním centru, kde jsem se naučila funkční metodu, jak učit. Mým hlavním účelem je kromě pomoci studentům s konkrétním problémem ve studiu také způsobit, že si najdou svůj vlastní důvod, proč studovat a jak jim to v životě pomůže. Mou hlavní odměnou je okamžik, když se (nejenom) v dětských očích změní nepochopení na porozumění.
Matěj Bradáč
lektor
Každý máme svůj úděl. Já jsem si svůj vybral tím, že se pokusím zlepšit svět skrze generaci, která tu bude po mně, a tedy zde nechá kus mě samého. Tento cíl jsem si vytyčil již brzy. Díky své škole a praxi mezi dětmi jsem zjistil, že podmínky nejsou takové, jaké bych chtěl pro svoji práci. Proto jsem si vybral Basic. Viděl jsem potenciál, možnosti a hlavně lásku k dětem, kterou jim sám chci dát.
Karolína Doležalová
lektorka
Michaela Sloupová
lektorka
Vždy mi dávalo smysl pomáhat lidem při jejich vzdělávání se. Ne proto, že by každý nutně musel být nejchytřejší, ale hlavně proto, aby každý měl v životě možnost se naučit cokoliv, co bude potřebovat. Jelikož školou to nekončí. Člověk se učí celý život. Všimla jsem si, že člověk zažívá při studiu spoustu selhání a časem se to může proměnit v odpor k veškerému učení se. A to je škoda. Přirozená touha vědět víc, umět víc a být kompetentnější je důležitá pro šťastný život. A proto jsem si zvolila Basic, jelikož pomáháme dětem s bariérami, které je ve studiu neminou. Díky tomu nemusíme odsoudit žádného žáka k tomu, aby si myslel, že je hloupý, a že v životě kvůli tomu nic nedokáže. Právě naopak. Podáváme vždy pomocnou ruku a rehabilituje jeho schopnost učit se. Ráda bych dopřála každému dítěti pocit, že se v životě může naučit vše, co si zvolí a díky tomu si svůj osud řídit sám.
Vladislava Kosařová
lektorka
Administrace a provoz školy
Tatiana Struhárová
personalistika
Hana Štěpánková
provozní školní jídelny