V roce 2020 se stalo standardem, že děti nesedí ve školních lavicích, ale samy doma u počítačů. A ačkoliv se může zdát, že distanční výuka je náročná, nemusí to být pravidlem.
Důležité je stanovit si pevný řád, pravidelné přestávky, pohyb v přírodě a být trpělivý.
Naším cílem je, aby se děti naučily co nejvíce a pracovaly na své úrovni tak, jak jsou zvyklé ve škole.
Proto jsme online výuku rozdělili na 3 části:
Kombinace domácí práce a individuálních videotelefonátů je nejpřínosnějším typem výuky na dálku. Skupinová videovýuka je zvlášť pro mladší žáky spíš jen sociální stránkou (ve škole však důležitou).
Na jaře jsme individuální videotelefonáty dělali jako jedna z mála škol. Pro učitele je tato část sice náročná, nicméně dítě si odnese maximum, proto v tomto módu pokračujeme i na podzim. Ze své zkušenosti víme, že někdy stačí jen 15 minut na to, aby byl žák nasměrován a práci sám zvládl.
Už od začátku jsme rodiče v domácí výuce podporovali a nabídli pomoc, kdykoli bude třeba.
Paní učitelka říká: „Prvňáčci se s distanční výukou perou jako lvi. V kombinaci s tak super partou rodičů je jasné, že určitě nestrádají, ba naopak. V rámci on-line výuky pracuji často s prezentacemi a musím si dávat pozor, aby mi nepřečetli odpověď dřív, než položím otázku.„
Doma mají prvňáčci spoustu aktivit, tvoří a učí se hravě.
Dobrý den, chtěl bych za nás rodiče poděkovat za přístup školy k online výuce. Jsme vždy včas a o všem informováni. Máme podporu online výuky. Využíváme telefonické konzultace s učitelem. Plníme zadané úkoly. Získáváme zpětnou vazbu. Práce školy je profesionální a naprosto příkladná. Celé se to nese v klidném přátelském duchu, formou hry.
Děkujeme za přístup a podporu, kterou nám dáváte. Ceníme si vašich aktivit. Těšíme se na další setkání po prázdninách, ať to bude dále online či ve škole.
S přáním pevného zdraví pro nás pro všechny,
Petr Barták
Dobrou zprávou je, že žáci první až třetí třídy se ve středu 18. 11. vracejí zpět do lavic. Doufáme, že brzy se přidají i starší žáci.